Life is not just an adventure

Kehidupan ibarat sebuah buku yang kita tak akan tahu kesudahannya jika kita tidak membacanya dari bab ke bab. Hayatilah makna sebuah kehidupan. Yang dimaksudkan kehidupan duniawi itu tak akan berulang dan tak akan kekal~

Sunday 5 August 2012

CINTA ini jadi milikku (4 ogos 2012)

Semalam dia minta couple, semalam juga saya accept. Lepas buat penilaian sebentar n tanya pendapat orang.Lagipun kitorang bukan baru kenal semalam. Aku tak dapat menahan air mata gembira semalam. Siapa yang tak happy bila orang yang dicintai turut mencintai dirinya??  Memang betul, aku terlalu sayangkan dia. Post dekat blog aku selama ni pun banyak pasal dia. So, aku rasa korang dapat agak siapa dia. :)

Tapi ada juga umat manusia yang bencikan hubungan baik kitorang. Apalah salah aku dengan dia? Aku pun tak tahu. Ya! Kita tak mampu memuaskan perasaan semua orang. Aku rasa sedikit terubat bila teringatkan frasa tu. Aku sayangkan dia. Aku sayangkan dia. Hanya Allah tahu,betapa aku cintakan dia. Semua tu tak mampu aku ucapkan dengan kata-kata. Dan aku tak mampu lari dari kebenaran itu. Dia yang sentiasa menemaniku. Dia yang sudi menjadi sahabat aku. Dia yang sudi kongsi suka-duka bersamaku. Segalanya antara aku dan dia.
Setiap detik aku memikirkanmu~
Semalam,aku ikot mama pergi Dataran Senawang. Ada Expo dekat situ. ERwmmm~ Sampai pukul 3 pagi kitorang kat sana. Dia setia teman aku mesej. So, tak la boring sangat. Kesian dia, dari pukul 12 lagi dia dah ngantuk. Tapi, demi aku. Dia pergi minum kopi. Hurmm~ Langsung dia tak boleh tidur. Maafkan Lina. :(  Aku perasan satu benda je. Kitorang ni sama-sama kaki tacing and sama nak pujuk antara satu sama lain. Ini baru first day. Aku tak nak expect yang lebih- lebih. Nanti kecewa pulak. Tapi,apa-apa hal pun, aku sayangkan dia. Aku dah janji dengan dia yang aku akan belajar memahami dia. :) Daripada mesej kitorang, rasanya ada perubahan. Sebab dulu kitorang panggil nama. Tapi tetiba dia banya sent mesej guna awak saya. Awak saya??? Pun boleh lah~
Aku akan pastikan yang cinta ini tiada akhirnya
Aku suka warna merah sekarang ni. :) Sebab warna merah tu macam related dengan kitorang. Aku masuk rumah sukan merah,sama dengan dia. Gambar pertama kami pakai baju merah. Kali pertama lepak sama-sama, kitorang pakai baju sama merah. Baju raya tahun ni pun merah jugak tao. :P 

Red Love of Two Heart
Tapi kan~ Sebenarnya kitorang selalu sama warna baju tiap kali keluar :) Dah dua kali dah aku keluar dengan dia. First, sama-sama baju merah. Second,sama-sama purple. Kami tak berjanji k. Ada jodoh kot. Haha :D (gelak gedik) Saya sayang dia. Saya sangat sayang dia. Anda kisah? Apa saya peduli. Haha..

Waktu dirasakan sangat lambat berlalu. Aku nak jumpa dia. Eh! Lupa nak bagitau. Dia ni. Macam budak-budak. Minta biodata la bagai. Tapi bagus juga. Comel kan. :) Aku minta tukar. :P Tadi dia cakap dia tengah buat. Sama dengan aku. Kitorang buat sama-sama tao. Walaupun aku tak biasa buat benda-benda macam ni, tapi aku tetap cuba buat. Semuanya untuk dia. 

Dia cakap yang dia dah terbaca blog aku. And dia tanya "betul ke semua tu?" Aku YA kan la. Aku ak dapat nafikan yang aku memang sayang dia. Bila dia cakap dia nak hidup dengan aku, aku rasa terharu sangat sebab aku pun rasa benda yang sama.

Tapi, aku kena tunggu dia lagi dua tahun. Aku harap dia setia. Dan dia juga mengharap benda yang sama dari aku. Aku kena tabah dan sabar. Yang paling penting, aku tak boleh was-was atau tuduh dia yang bukan-bukan selagi aku tak tahu kebenarannya. Aku harap kitorang tak gaduh. Tak ada salah faham antara kami. Amin ~ 

This is how Princess Life go on ~ ^_^

No comments:

Post a Comment