Life is not just an adventure

Kehidupan ibarat sebuah buku yang kita tak akan tahu kesudahannya jika kita tidak membacanya dari bab ke bab. Hayatilah makna sebuah kehidupan. Yang dimaksudkan kehidupan duniawi itu tak akan berulang dan tak akan kekal~

Wednesday 18 July 2012

Cinta Dalam Hati



Aki. Sedar tak, dah berapa bulan kita kenal? Dah dekat 3 bulan. Aki perasan tak? Aki,Syaz rasa Aki dah tahu perasaan Syaz. Syaz tipu je hari tu. (Apa yang Syaz cakap waktu kita di NCI hari tu. ) Syaz cakap Syaz gurau. Tapi tak pun sebenarnya. Hahaha :D Syaz rasa mesti Aki dah lupakan semua tu. Ya! Syaz ni bukannya penting buat Aki. Syaz sedar tu. Emmm... Sampai mati pun kita cuma kawan. Akak dan adik.
Menangis air mata darah sekalipun, kau tak akan pernah jadi milikku
Syaz tak pernah harapkan apa-apa dari Aki. Cukuplah kita berkawan macam biasa. Ya! Mungkin betul kata orang. Cinta tak semestinya kita memiliki dia. Tapi Syaz tak dapat menipu hati Syaz sendiri. Hati Syaz sakit sangat tiap kali Aki cerita pasal Ex Aki atau kenangan Aki dengan diorang. Aki tak pernah sedar pun kan. Syaz cuba elakkan perasaan tu,tapi Syaz tak mampu nak kawal perasaan Syaz sendiri. Syaz minta maaf. Syaz tahu, Syaz ni perempuan. Syaz tak boleh macam ni. Tapi Syaz juga manusia biasa yang tak mampu menidakkan kata hati Syaz. Syaz minta maaf Aki. Syaz tak paksa Aki cintakan Syaz. Sayangkan Syaz macam mana Syaz sayangkan Aki. Syaz cuma nak Aki sentiasa ada dengan Syaz. 

Sebab Aki sendiri tahu kan,yang Syaz ni tak ramai kawan. Kalau ada pun, mmg yang speasis kawan makan kawan atau kawan bila Syaz senang sahaja. Aki tahu tu kan? Lagi satu, Syaz tahu yang Syaz ni sangan-sangat menjengkelkan Aki. Syaz minta maaf. Tapi, itulah perangai sebenar Syaz. Tapi Syaz dah cuba berubah untuk Aki. TApi masih tak perfect. Syaz nak Aki selesa kawan dengan Syaz. Itu sahaja.

Tapi satu je yang masih sama. Hati dan perasaan Syaz pada Aki. Semuanya tetap sama. Tetap macam tu.

Biarkan kini ku tunggu pasti
Jawabanmu membalas cintaku
Cintamu jangan dinanti-nanti
Cintaku pasti kan sampai mati

Janganlah ada ragu dihati
Ku tak akan membuatmu terluka
Cintamu jangan dinanti-nanti
Cintaku tulus kan sampai mati

Syaz sedih sangat. Walapun kita rapat, tapi Syaz tak mampu nak memiliki hati Aki. SYaz hanya mampu memandang sahaja sambil berfikir. "Siapalah gadis yang bertuah yang dapat memiliki hati dia?" Hanya itu yang mampu Syaz lakukan. Tiada yang lain. Walaupun jauh disudut hati ini, Syaz rasa sakit yang amat sangat. Syaz tak berdaya nak menahan gelora dihati sendiri. SYaz dah gagal nak kawal perasaan Syaz. Syaz minta maaf sangat-sangat dari Aki.

Aku masih disini. Menanti dirimu

Aki. Syaz nak ucapkan terima kasih sebab masih anggap Syaz ni sebagai kawan Aki. Terima kasih sangat-sangat. Syaz hargai kehadiran Aki dalam hidup Syaz. Andai satu hari nanti Aki jumpa dengan orang yang Aki suka dan Aki sayang. Aki boleh tinggalkan Syaz. AKi boleh pergi melayari bahtera kegembiraan itu bersama. SYaz akan sentiasa mendoakan kebahagiaan Aki dengan dia. Tapi, andai Aki kecewa dengan dia atau dikecewakan dia. Hati jangan sedih. Aki tak bersendiri. Cuba Aki toleh ke belakang. Di tempat Aki tinggalkan Syaz dulu. Syaz masih disitu. Di tempat yang sama. Menunggu Aki. Hati Syaz tak akan berubah selagi Allah tidak memberi Syaz melakukan perubahan itu. Percayalah~

^_^ ~Syaz~ ^_^






This is how Princess Life go on ~ ^_^

No comments:

Post a Comment