Life is not just an adventure

Kehidupan ibarat sebuah buku yang kita tak akan tahu kesudahannya jika kita tidak membacanya dari bab ke bab. Hayatilah makna sebuah kehidupan. Yang dimaksudkan kehidupan duniawi itu tak akan berulang dan tak akan kekal~

Saturday 21 July 2012

Tangisan Ramadhan




Salam Ramadhan. Rasanya belum terlambat lagi kan untuk aku wish kan? Haha :D Semalam aku nak update blog, tapi balik tarawih tu, penat sangat. Terus tertidur.
Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna

Aku harap Ramadhan tahun aku dapat sesuatu yang berharga untuk aku sampai kejalan yang diberkati oleh-Nya. Sebak gila bila fikir pasal Ramadhan kali ni. Memang tak ada luck kot. Dah la parents aku ada masalah kewangan, haha :D alamatnya memang aku tak ada baju raya lah. Ah! Tak apa.. Bukan wajib pun. Lagipun, lepas raya, aku trial SPM. Tak apalah. Abaikan. Bukan mati pun kalau tak ada baju raya. 

Kesian gila aku tengok mama. Aku faham, nak tak nak, dia nak juga kitorang dapat beraya macam anak orang lain. Sebab tu dia bertungkus-lumus cari duit. Ya Allah! Secara jujurnya, aku amat mengasihi mamaku Ya Allah. Walaupun pada luaran aku nampak macam buat tak tahu je. Tapi Jauh disudut hati aku amat sedih bila fikirkan benda ni. Aku perasan, sejak dua menjak ni mama dengan ayah tak sihat. Kerap kali aku tengok ayah singgah Speedmart untuk beli Panadol.

Ada satu hari tu,aku balik sekolah. Mama tengah buat kek. Muka mama memang menunjukkan yang dia tengah sakit sangat. Aku tahu mama sakit,tapi apa yang mampu aku buat?Aku bukan ada duit nak bawa mama gi klinik. Ya Allah! Kau berikanlah kesihatan yang baik buat mama dan ayah. Ya Allah. Macam mana ni?

Dekat sekolah, memang member-member aku ada tegur sebab aku selalu termenung. Tapi perlu ke aku cerita semua kat korang? Sebab aku tahu jawapan yang aku akan dapat.

"Sabarlah.."
"Ko rilex jela. Nanti mesti ada hikmah tu"
Bla bla bla. So,kalau aku dah tahu jawapan korang, buat apa aku nak tanya lagi,kan. :) Maafkan aku kawan-kawan. Bukan aku tak nak share, tapi aku sendiri tak tahu macam mana. Dari mana aku nak mula. Apa yang aku nak cerita. Aku sendiri buntu. Maafkan aku kawan. Aku betul-betul minta maaf.

Apa yang mampu aku lakukan cuma berdoa dan menangis seorang diri. Hanya itu yang mampu aku lakukan. :( 

Apa patut aku lakukan??



This is how Princess Life go on ~ ^_^

No comments:

Post a Comment