Life is not just an adventure

Kehidupan ibarat sebuah buku yang kita tak akan tahu kesudahannya jika kita tidak membacanya dari bab ke bab. Hayatilah makna sebuah kehidupan. Yang dimaksudkan kehidupan duniawi itu tak akan berulang dan tak akan kekal~

Thursday 12 July 2012

Dia Kakak Aku Lah

Aku ada seorang kakak kandung dan seorang kakak tiri. Kakak tiri aku tu namanya Syakila. Emm.. Aku tak rapat dengan dia. Kakak kandung aku pula, namanya Nur Amalina Syafiqa. EH! Sama kan nama kami. Mama dan ayah aku tak ada idea nak letak nama kot. Hahaha :D Sebab tu la aku tak suka orang panggil aku Amalina. Sebab nanti kalau aku ada dengan nanti,aku mesti keliru. Korang nak panggil dia, atau aku. :(
Meh sini. Aku bagi korang USHA akak aku kejap.
Ini kakak saya yang penuh kesakaian... lalala :D
Senget kan dia ni. Ah! Abaikan. Dia memang begitu. Cakap-cakap pasal akak aku ni,korang tak nak tahu cerita pasal aku dengan dia ke? Tak nak tahu pun, aku nak cerita jugak.

STORY 1:
Aku start duduk sebumbung dengan dia, masa tu dia dah darjah 6. Haha :D Canggung gila tau. Yela, dah biasa aku jadi "The Only Princess" kat rumah tu. Then, tengok-tengok ada Princess baru. Tapi, dah nama kakak. Aku accept je dia. Bukan pakai duit pun la. Mula-mula dia masuk SK Desa Jasmin dulu. Then, baru aku dengan Boboy follow. Kitorang dari SK Taman Semarak. Alaaa... Dekat je pon. Eh! Aku mula terfikir. Akak aku ni kera sumbang ea? Parent aku bagi dia Phine time birthday dia tao. Kitorang pon tak pernah dapat. Untunglah dia. Mesti parent aku nak ambil hati dia. Yela, mesti dia tak selesa. Biasa duduk dengan atok ngan nenek.

Kenapa dah besar baru parent aku nak ambil dia? Oh! Sebenarnya,mengikut cerita mama. Mama nak ambil dia masa ambil aku dulu. (Masa kecik2) Tapi nenek ngan atok tak kasi. Bosan katanya. So,mama korbankan perasaan dia. Bila akak aku Darjah 5,nenek sakit. So,mama ambil keputusan bawa kakak aku duduk dengan kitorang.

Dia gi jenjalan tak bawak aku!!!!!!!!
STORY 2:
Hubungan aku dengan Ika tambah-tambah buruk sejak kehadiran Dhiya. Abang sepupu aku. Dia dari Penang. Nak datang Nilai coz nak kerja dengan mak aku. Mak Long yang hantar dia. 
Nak tahu kenapa retak? Bukan sebab hubungan aku kena tolak dari mea makan dan jatuh kelantai. #Eh!! 

Ntah laa.. Rasanya bila time kakak aku suka Dhiya. Then,mereka couple kot. Dia boleh pula cakap aku suka Dhiya... OMG!! Bukan test aku k... Padahal aku tak ada feeling pun dekat mamat perasan good2 tu. Perasan handsome je. Eh! Banyak kali jugak laa diorang couple. Oh! Please. Bukan sebab aku lah. Aku tak pegang apa-apa watak pun dalam LOVE STORY diorang. So, aku ....Letak tepi.

Kesimpulannya, sekarang ni akak aku tinggal dengan Pak Uda aku dekat JB. Jarang aku jumpa dia. 

P/S: tapi baju,belt n towel aku yg aku tinggalkan dekat kampung tu.. Memang dia sebat laa kan... lolz punya kakak.. (Pulang balik!!! abang par aku kaya nak belikan ko semua tu)

Dah boleh jadi mak orang kan... lalala :D



This is how Princess Life go on ~ ^_^

No comments:

Post a Comment