Life is not just an adventure

Kehidupan ibarat sebuah buku yang kita tak akan tahu kesudahannya jika kita tidak membacanya dari bab ke bab. Hayatilah makna sebuah kehidupan. Yang dimaksudkan kehidupan duniawi itu tak akan berulang dan tak akan kekal~

Friday 17 August 2012

Salam Akhir Dari Dia Yang Bernama Teman

Mohammad Hafizul Asraf Bin Mohammad~

Aku kehilangan seorang kawan yang begitu baik dengan aku. Kawan yang tak pernah menyakitkan hati aku. Kawan yang tak pernah terasa hati dan mudah memaafkan aku. Walaupun kadang-kadang aku celupar dengan dia, tapi dia tetap sudi maafkan aku. Masih terbayang-bayang saat-saat bersama dia dulu. Walaupun bukan satu kelas. Tapi aku,dia dan Anis selalu lepak dalam bilik pengawas sama-sama bila kami stayback. Gam UHU yang aku pakai ni pun Arwah yang bagi. Ya Allah! Banyaknya kenangan aku dengan kau. 

Aku teringat time kitorang dekat dataran Nilai. Dia snap pic aku, Anis and Wawa. Gambar tu masih aku simpan. Bila aku online, nama dia selalu ada. Tapi sekarang dah tak ada lagi. Akaun dia dah deactivekan. Aku pernah tanya dia kenapa dia selalu online. Tapi dia jawab kadang-kadang dia biarkan laptop dia online. Haha :D Jahanamlah laptop kau nanti.

Sebulan sebelum dia meninggal. Aku teringat sesuatu. Ya! Mungkin juga tu sebenarnya tanda-tanda dia dah nak pergi kot. Dia makan banyak sangat. :P Time tu aku,arwah,Hilmi,Anis,Putri and sorang lagi aku tak ingat. Tengah lepak-lepak dekat kolam. Aku curik ikan masin dia. Haha :D Dia cakap. Dia nak makan banyak-banyak. Nanti bulan puasa dah tak dapat makan dah. Mungkin dia maksudkan ni kot. Bulan puasa ni dia dah nak pergi. Dah tak dapat nak makan macam tu lagi. Ya Allah~

Lagi satu peristiwa yang aku tak boleh lupa,pasal gam. Anis suruh dia beli gam UHU untuk lekat projek. Tapi dia pergi beli gam untuk paper tu. Ape pun tak boleh la dia ni. Last-last aku yang ambil gam tu. Lepas tu kitorang pinjam motor dia. Ingat nak pergi meronda. Sampai dekat 7Eleven,Anis dah petak. Tak tahu achaner nak matikan motor dia. Berbunyi je. Haha :D Sampai sekolah je, kitorang memusing cari dia. Nasib baik jumpa. Memang kelakar gila la time tu. Last kitorang pinjam motor dia tu.

Hari tu aku,Anis,Paan,Zarif and Atul gi buka puasa ngan kau. Aku nak pic tu. Tapi kau dah tak ada. T_T  Sedihnya. Kau makan banyak sangat time tu. Air pun sampai dua. Amboi~ Kau selalu bahasakan adik aku tu BABY dekat aku.. Lepas ni ada lagi tak yang nak ckp macam tu??!

Sehari sebelum dia pergi. Rabu tu ada majlis sambutan Bulan kemerdekaan dengan pemberian duit raya.Serius kewujudan dia tak aku sedari. Dalam sehari tu, aku nampak dia 2 kali je. Frst, time dia ambil gambar dekat depan. Second timbe balik. Time balik tu,aku minta duit RM5 yang dia pegang. Tapi dia cakap ni dari cikgu. Nanti lepas raya dia bagi aku duit raya. And dia ada tambah. Insyaallah~ Kalau panjang umur. Oh~ Kau dah tahu laa ea yang kau dah pergi. 

Lepas ni tak ada orang yang aku nak panggil pecacai terbaik.. Pijol bangek.. And tak ada lagi orang yang akan tegur aku bila aku balik sekolah lewat.

Aku doakan kau ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang baik. Amin~ Kau sahabat aku dunia akhirat~

Add caption



This is how Princess Life go on ~ ^_^

No comments:

Post a Comment